What is wrong with theese people??!

Idag gick brandlarmet på skolan, igen...

Jag fattar inte vad det är med folk. Den här gången var det någon, eller några, som hade eldat i tjejernas omklädningsrum och till följd av det blev anklagade för mordbrand. Rätt åt dem! Ha! Ingen dog kan jag ju passa på att försäkra, men eftersom att det fanns människor i byggnaden blev det polisanmält som mordbrand.

Denna gången var det på N.O. lektionen som vi fick springa ut. Annars satt vi djup försjunkna i en debatt om genmanupulation. ÄR det egenltligen rätt utav oss att äta blomkål (tror jag det var?), som är framställt med hjälp av människans vetskap om att korsa DNA bland växter, eller är det inte rätt? Okej det lät väl lite seriösare än så ibland. Men annars var blomkålen ett väldigt bra exempel på vad människan håller på med. Jag gillar inte att vi framställer växter och djurarter igenom gen-modifiering. Dvs klippa och klistra in gener från en art till en annan för att framställa nånting nytt, i majoriteten av fallen då bättre. Fast det är inget man vet säkert. Allt det där klippandet och krånglandet det är helt fel om ni frågar mig.

Det är så här att våran N.O. lärare, Christian, är jätte bra på att få igång debatter av olika slag och ställa motfrågor och sånt och det är jättekul! :D Stort plus i kanten på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0